Ból głowy a terapie odmładzające

Niwelowanie bólu głowy ramię w ramię z odmładzaniem twarzy!

Wielu z nas przynajmniej raz w życiu doznało uciskowego i obustronnego bólu głowy. Wielu z nas notorycznie cierpi i zmaga się z tym problemem od lat. 90% wszystkich przypadków bólu głowy często spowodowane jest zbyt wzmożonym napięciem mięśni, głównie mięśni szyi, karku, a także mięśni twarzy.

Napięciowy ból głowy odczuwamy jako ból pochodzący z głowy, ale źródłem bólu może być nadwyrężenie mięśni w różnej części organizmu. Odczuwany ból jest spowodowany przez zaciśnięte mięśniami układ nerwowy i jego nieprawidłowym dotlenieniem.

Przyczyny dolegliwości bólu napięciowego:

• Nieprawidłowa postawa ciała – z powodu zbyt długiej utrzymanej niewłaściwej pozycji siedzącej i braku ruchu z czasem może dojść do zbyt uwypuklenia się kręgosłupa w odcinku szyjnym, a także do nadmiernego wygięcia w odcinku szyjnym. W konsekwencji zmiany te powodują wzmożone napięcie mięśni szyi, twarzy i głowy, co może skutkować bólami głowy.
  • Przeciążenie stawu skroniowo-żuchwowego najczęściej jest wywołane wadą zgryzu, stresem i zbyt częstym zaciskaniem zębów bądź bruksizmem czyli nieświadomym zgrzytaniem zębami. Zmęczone mięśnie w tych okolicach doprowadzają do częstych bólów głowy podobnych do bólu migrenowego.
  • Napięcie mięśnia MOS – mięsień MOS – mostkowo-obojczykowo-sutkowy- to jeden z najważniejszych mięśni, który utrzymuje w prawidłowej pozycji naszą głowę. Jego przyczepy znajdują się na obojczyku oraz kości skroniowej. Ból odczuwany w okolicy potylicy, czoła, a nawet szumy uszne mogą świadczyć o przeciążeniu tego mięśnia. Długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej oraz wysuniętej głowy do przodu, a także przy gwałtownym skręceniu głowy może doprowadzić do jego dysfunkcji.

Na wyżej wymienione dolegliwości, nadwyrężone, spięte oraz sklejone ze sobą mięśnie najlepiej zadziałać terapiami manualnymi  na przykład….. terapiami odmładzającymi. Manualne terapie odmładzające twarzy cechują się odpowiednio wykonywanymi ruchamiktóre odprężają i relaksują mięśnie, a także przywracają im właściwe funkcjonowanie. Podczas terapii pobudzany jest układ nerwowy oraz krwionośny, dzięki którym do mięśni dostarczana jest odpowiednia ilość tlenu oraz minerałów.

Masaż KOBIDO słynący z niechirurgicznego liftingu twarzy nie tylko wygładza zmarszczki i spowalnia procesy starzenia, ale dzięki złożoności ruchów oraz intensywności wpływa na głębsze warstwy niwelując napięcia mięśni twarzy. Podczas masażu pracujemy między innymi na mięśniach żwaczach, skroniowych oraz na mięśniach okrężnych oczu.

Przy terapii Zoga Face Integration oddziaływujemy na system nerwowo-mięśniowo-powięziowy. Intensywnie rozluźniamy mięśnie MOS, mięśnie przykręgosłupowe w odcinku szyjnego, mięśniach głowach, żwaczach oraz okolicach ust. W terapii estetycznej modelujemy twarz, przywracamy naturalną symetrię, a także działamy terapeutycznie. Przy regularnym korzystaniu z Zogi poprawia się cała nasza sylwetka m.in. korygujemy nadmierne krzywizny w odcinku szyjnym tzw. wdowi garb oraz otwieramy naszą klatkę piersiową ułatwiając oddychanie.

Efekty pracy na twarzy i wsparcie w manualnej terapii możemy utrzymywać dodatkowymi zabiegami: masażem twarzy bańką chińską czy tapingiem.

Masaż próżniowy bańką chińską ,,facial cupping,, między innymi pomaga zlikwidować zastoje limfatyczne. Ponadto pobudza procesy detoksykacyjne, intensywnie ujędrnia i odmładza. Taki masaż rozluźnia mięśnie likwidując nadmierne napięcia twarzy i tym samym wspomaga walkę z bólem głowy.

Taping estetyczny czyli naklejone kolorowe taśmy na różne części ciała, także twarzy wspomagają usuwanie zastojów, wygładzają zmarszczki, odciążają obolałe mięśnie, działają przeciwbólowo oraz limfatycznie. Taśmy wykorzystujemy również korygująco na postawę ciała oraz przy pracy nad oddechem.